måndag, januari 14, 2008

å vad roligt!!

eller kanske inte... Jag har ju sånna fina halvpärlor i en behändig liten burk, sorterade i fack i olika färger. Min mellanpojke är alltid så sugen på dem "får jag titta på dina pärlor mamma?" Näää det får du inte!! Jag vet hur det skulle sluta. "men jag ska bara titta!!" nu lite surare, han är 3 år men har varit i trotsåldern i 7 år nu ;) Men han får ändå inte ens peta på burken. Så en härlig dag när minsta minipojken i familjen kryper in under scrapbordet (finns så roliga sladdar där) och mamman (dvs jag) ska ta fram honom så är den ruskigt för stora rumpan i vägen och drar ner skärmaskinen. Dunder och brak, men inte nog med det... gissa vad som låg på skärmaskinen?! Ja, ni förstår att jag själv orsakar det som jag med fasa sett framför mig att den andra pojken skulle göra om han bara fick chansen...

Så här ser det ut nu, någon som är sugen på att sortera?? Nu är det till andra pojkens stora glädje fritt fram att "titta"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag har gjort precis samma sak med mina sån'a pärlor. Jag sorterade faktiskt upp dem, det var inte roligt kan jag lova. Tog evigheters evigheter, så om det händer igen så kommer de få vara huller om buller. Jag sorterar inte en gång till.

Anonym sa...

Usch det där ser inte kul ut...sånt händer så lätt.
Vad mycket fint du gjort sen jag var här senast! Tack för din gulliga kommentar i min blogg! (har ju inte suttit mycket vid datorn de senaste månaderna så jag har varit dålig på att uppdatera den och kika i andras tyvärr, men nu ska det bli ändring på det)
Tycker särskilt mycket om din "livets goda" den är så mysig!
Kram Linda/Linxen