söndag, maj 18, 2008

Lite nytt

Hallå vart tog våren vägen?! Igår kväll snöade det, stora dasslock till flingor singlade från himlen. Jag låtsades inte om det och som tur var hade det smält i morse, jag tänkte tanken igår att jag skulle ut och fota men det var för tragiskt... så jag ignorerade det hela istället ;)

För ett par dagar sen fick jag ett paket från Studio Calico och det var så inspirerande att jag var tvungen att scrappa på en gång, lustigt nog använde jag inget från paketet just då :D Men det resulterade i denna LO med största pojken som snart fyller 6 år, oj oj oj vilken underbar tid *not* Det är verkligen göra som man vill och strunta i mamma och pappa helt *suck* hoppas det går över fort. Men han är så fin och jag kan bara inte förstå att han blivit så stor!!


Samma dag som jag fick månadskitet fårn SC så dök även de nya hÄnglar stämplarna ner i brevlådan. Jag har inte köpt dem på väldigt länge eftersom de flesta jag har bara ligger i en låda för jag är inte någon stämplare/kortmakare. Så när jag fick dem var jag tvungen att åka och köpa lite nya Promarker-pennor (hade tidigare men det var sååå starka färger) och helt plötsligt är det fantastiskt roligt att göra kort och få sitta och måla stämplade motiv. Jisses trodde inte att jag skulle bli så frälst :) vill ha fler stämplar och fler pennor!!! men men det går nog över snart igen...

Dessa två kort är klara iaf, ett ligger halvklart och ett stämpelmotiv väntar på att få lite färg :)



5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina kort tycker jag, ser inte ut som du gjort annat.LO är också jättetjusiga.

Aina sa...

Finfina grejer :) Jag måste erkänna att stämpla-måla-grejen verkar vara riktigt kul. Jag får lyckliga flashbacks till målarboksåldern. Men jag får nog hålla mig med sånt. Man kan ju inte börja med allt på en gång...

Lustigt det där med nya saker - det kan ju vara inspirerande även om man inte använder det. Lite som att titta på något helt annat snyggt.

Anonym sa...

Vilka söta kort och finfina LO du gjort, du gör så mkt fint hela tiden - alltid lika kul att kika in här.
*Kram*

Sanna F sa...

URSNYGG layout du gjort och korten är jätte söta de med! Du e så himlans duktig du!!!
KRAM KRAM

Joy for Health sa...

Så fint allt är, men speciellt gillar jag layouten som verkligen är superduper läcker i både färg, form och upplägg! Du är så duktig!!